学びのサポート

広島大学と株式会社イズミが新型コロナウイルス感染症に係る応急生活物資の配達協力に関する協定を締結しました/Hiroshima University and Izumi Co., Ltd. have signed an agreement on cooperation in the delivery of emergency supplies related to the COVID-19

11月26日に広島大学は株式会社イズミ様と新型コロナウイルス感染症に係る応急生活物資の配達協力に関する協定を締結しました。

今回の協定により、保健所から連絡があり、感染拡大のおそれが強い場合、感染者と接触があって自宅待機となった一人暮らしの学生や教職員に対し、イズミ様の最寄りの店舗から食料などの応急生活物資を配達していただけることになりました。

本学新型コロナウイルス感染症対策室(総務グループ)から自宅待機の指示があり、応急生活物資の配達を希望される場合は、ご自身の情報等(氏名・所属・住所・連絡先・配達希望品(リストから選択)を新型コロナウイルス感染症対策室(総務グループ)(soumu-gl@office.hiroshima-u.ac.jp, soumu@office.hiroshima-u.ac.jp)へご連絡ください。(ハラールを必要とされる方は可能な限り対応いたしますので、別途ご相談ください。)ご注文時間によって、当日または翌営業日に配達いただきます。なお、配達は接触を避けるため置配とし、配達後は配達業者から商品到着の連絡があります。後日、お届け先へ請求書が送付されますので、指定の口座にお振込みください。(配達料500円/1回、および振込手数料はご自身の負担となります。)詳しくは配達リストおよびフロー図をご覧ください。

応急生活物資の商品一覧および配送と請求.xls

応急生活物資の配達協力要請フローについて.pdf

【お問い合わせ先】

広島大学財務・総務室財務・総務部総務グループ

TEL:082-424-6011

E-mail:soumu*office.hiroshima-u.ac.jp (注:*は半角@に置き換えてください)

--------------------

On November 26, Hiroshima University signed an agreement with Izumi Co., Ltd. regarding the cooperation in the delivery of emergency supplies related to the COVID-19 Infection.

Under this agreement, when a notification came from the health center and there is a high risk of the spread of the infection, emergency supplies such as food can be delivered from Izumi's nearest store to students and faculty members living alone who have contacted with infected individuals and have to be isolated at home.

If you are instructed to be isolated at home by the Hiroshima University COVID-19 Countermeasures Office (General Affairs Group) and hope Izumi's nearest store to deliver emergency supplies to you, please send your information (name, affiliation, address, contact information, desired delivery items (select from the list) to the COVID-19 Countermeasures Office (General Affairs Group) (soumu-gl@office.hiroshima-u.ac.jp, soumu@office.hiroshima-u.ac.jp). If you need halal, we will do our best to accommodate it, so please contact us. The products will be delivered on the same day or the next day, up to the order time. In addition, the delivered products will be placed in front of the door to avoid close contact. After the delivery, the delivery person will notify you of the arrival of the products. And the invoice will be sent to the delivery address several days later. Please transfer the money to the designated account. (Delivery fee is JPY \500/a time, and the transfer fee need to be paid by yourself.) Pease check the delivery list and flowchart for details.

Emergency supplies list, delivery and payment.xls

The flowchart for cooperation in the delivery of emergency supplies.pdf

【Inquiry】

Financial and General Affairs Office, Department of Financial and General Affairs, General Affairs Group

TEL:082-424-6011

E-mail:soumu*office.hiroshima-u.ac.jp (Please replace*with half-width @)


TOPへ戻る