年度 |
2025年度 |
開講部局 |
教養教育 |
講義コード |
67011501 |
科目区分 |
領域科目 |
授業科目名 |
Introduction to Psychology B |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Introduction to Psychology B |
担当教員名 |
KONG GARRY KA FAI |
担当教員名 (フリガナ) |
コング ギャリー カー フェイ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 後期 3ターム |
曜日・時限・講義室 |
(3T) 金5-8:総J205 |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
対面 |
Demonstration and discussion-based course. |
単位 |
2.0 |
週時間 |
4 |
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
1
:
入門レベル
|
学問分野(分野) |
24
:
社会科学 |
学問分野(分科) |
06
:
心理学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
Behavioral psychology, Cognitive Psychology, Perception, Attention, Memory, Learning |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
教養教育での この授業の位置づけ | Area Courses(Courses in Arts and Humanities/Social Sciences) Category:Psychology You cannot take this class if you are also taking, or have already completed 心理学概念B), as this is the English version of that class. This class has no relation to 心理学概念A, so you can take both. Can be converted into credits in English language subjects (E-Subject). |
---|
学習の成果 | |
授業の目標・概要等 |
Class Objectives 1) Acquire an understanding of the basics of psychology. 2) Understand how we measure intangible psychological concepts.
Class Outline This class covers the basic concepts required to understand behavioral psychology, i.e., why do people act in they way they do. |
授業計画 |
Orientation: Psychology as Science Automatic Processes Learning: Classical conditioning Learning: Operant conditioning Perception: Bottom-up Perception: Top-down Attention: Bottom-up Attention: Top-down Memory: Long-term Memory: Short-term Cognition: Intelligence and Ability Cognition: Reasoning Emotion: Basic emotions Emotion: Stress and Anxiety Final Exam |
教科書・参考書等 |
None |
授業で使用する メディア・機器等 |
テキスト, 音声教材, 映像資料, moodle |
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
ディスカッション, 小テスト/ クイズ形式, PBL(Problem-based Learning)/ TBL(Team-based Learning) |
予習・復習への アドバイス |
No preparation is necessary for each class. However, you are encouraged to participate in the group discussions during class and complete the quizzes after each class. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
20% Quiz Completion 12% Assignment 1 Mark 14% Assignment 2 Mark 14% Assignment 3 Mark 40% Final Exam Mark |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |