年度 |
2024年度 |
開講部局 |
教育学部 |
講義コード |
CC327003 |
科目区分 |
専門教育科目 |
授業科目名 |
英語ボキャブラリー演習 |
授業科目名 (フリガナ) |
エイゴボキャブラリーエンシュウ |
英文授業科目名 |
English Vocabulary Practice |
担当教員名 |
WALTER BRETT RAYMOND,WALTER BRETT RAYMOND |
担当教員名 (フリガナ) |
ウォルター ブレット レイモンド,ウォルター ブレット レイモンド |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
2年次生 前期 集中 |
曜日・時限・講義室 |
(集) 集中 |
授業の方法 |
演習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
Discussion Practical English lesson. All four skills will be used to encourage both broad and deep thinking and learning. Note: Adjustments may be made according to conditions in the second semester. |
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
2
:
初級レベル
|
学問分野(分野) |
22
:
語学教育 |
学問分野(分科) |
02
:
英語圏 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
four skills, discussion, deep meaning, language-in-interaction |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | 中等教育科学(英語)プログラム (総合的な力) ・高度な英語運用能力を獲得している(英語運用力) |
授業の目標・概要等 |
To learn English words and expressions and how they are used
The topics to be covered are listed separately to give students an idea of what kind of topics will be introduced, discussed, and applied. In actual practice, the topics will not be strictly covered one by one in order, but rather we will explore the topics in an integrated approach during the term. |
授業計画 |
Lesson 1: Orientation, Topic 1 (social and cinematic explorations) Lesson 2: Topic 2 (scene and context) Lesson 3: Topic 3 (characters and identities) Lesson 4: Topic 4 (complexities in society) Lesson 5: Topic 5 (cultural awareness) Lesson 6: Topic 6 (social interactions in institutions) Lesson 7: Topic 7 (social interactions in personal relationships) Lesson 8: Review, Topic 8 (reflection and refinement) Lesson 9: Topic 9 (development of character) Lesson 10: Topic 10 (development of story) Lesson 11: Topic 11 (structure of society) Lesson 12: Topic 12 (intercultural understanding) Lesson 13: Topic 13 (intercultural application) Lesson 14: Topic 14 (deeper meaning) Lesson 15: Review, reflection, recommendations |
教科書・参考書等 |
None |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
Handouts, CD, DVD |
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Review new vocabulary and ideas after each lesson. Always come to class prepared to actively participate. Volunteers are always appreciated. Students who are engaged in the class will be noticed. Good teachers are developed by first being good students. We should never stop learning. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
50% active and consistent participation, 50% reports. |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |