Academic Year |
2025Year |
School/Graduate School |
Morito Institute of Global Higher Education |
Lecture Code |
8B000110 |
Subject Classification |
Specialized Education |
Subject Name |
研究指導A |
Subject Name (Katakana) |
ケンキュウシドウA |
Subject Name in English |
Research Tutorial A |
Instructor |
HONDA YOSHICHIKA |
Instructor (Katakana) |
ホンダ ヨシチカ |
Campus |
Higashi-Hiroshima |
Semester/Term |
1st-Year, Second Semester, Year |
Days, Periods, and Classrooms |
(Year) Inte |
Lesson Style |
Seminar |
Lesson Style (More Details) |
対面, オンライン(同時双方向型), オンライン(オンデマンド型) |
演習中心,ディスカッション,学生の発表,作業 |
Credits |
4.0 |
Class Hours/Week |
|
Language of Instruction |
B
:
Japanese/English |
Course Level |
3
:
Undergraduate High-Intermediate
|
Course Area(Area) |
22
:
Language Education |
Course Area(Discipline) |
01
:
Japanese |
Eligible Students |
森戸国際高等教育学院3+1プログラムの学生 |
Keywords |
アカデミックスキル |
Special Subject for Teacher Education |
|
Special Subject |
|
Class Status within Educational Program (Applicable only to targeted subjects for undergraduate students) | |
---|
Criterion referenced Evaluation (Applicable only to targeted subjects for undergraduate students) | |
Class Objectives /Class Outline |
大学において研究を行い,学術論文を作成するためのスキルを身につけることを通じて,基礎研究能力の修得・向上を目指す。 |
Class Schedule |
森戸国際高等教育学院3+1プログラムの特別聴講学生(3年次生)に対して,基礎研究能力の習得・向上を目指すため,研究に対する態度,研究倫理,研究に用いる手法(データ収集・データ分析),リサーチクエスチョンの立て方,リサーチデザイン,アカデミック・ライティングスキル等のトピックについて少人数の演習形式で指導助言を与える。 - |
Text/Reference Books,etc. |
研究手法やアカデミックスキルに関連する文献等の資料 (指導教員が随時指示する) |
PC or AV used in Class,etc. |
配付資料 |
(More Details) |
配付資料、映像(ビデオ/PC/その他画像資料)、実験装置 |
Learning techniques to be incorporated |
|
Suggestions on Preparation and Review |
与えられた課題にきちんと取り組み,着実に基礎研究能力を向上させていくこと。 |
Requirements |
森戸国際高等教育学院3+1プログラム学生のための授業科目。該当プログラム学生以外の学生は履修不可。 |
Grading Method |
研究活動に対する姿勢と準備,ディスカッションや中間発表内容,中間レポートなどを総合的に評価する。 |
Practical Experience |
|
Summary of Practical Experience and Class Contents based on it |
|
Message |
|
Other |
|
Please fill in the class improvement questionnaire which is carried out on all classes. Instructors will reflect on your feedback and utilize the information for improving their teaching. |