Hiroshima University Syllabus

Back to syllabus main page
Japanese
Academic Year 2025Year School/Graduate School Morito Institute of Global Higher Education
Lecture Code 8B000110 Subject Classification Specialized Education
Subject Name 研究指導A
Subject Name
(Katakana)
ケンキュウシドウA
Subject Name in
English
Research Tutorial A
Instructor HONDA YOSHICHIKA
Instructor
(Katakana)
ホンダ ヨシチカ
Campus Higashi-Hiroshima Semester/Term 1st-Year,  Second Semester,  Year
Days, Periods, and Classrooms (Year) Inte
Lesson Style Seminar Lesson Style
(More Details)
対面, オンライン(同時双方向型), オンライン(オンデマンド型)
演習中心,ディスカッション,学生の発表,作業 
Credits 4.0 Class Hours/Week   Language of Instruction B : Japanese/English
Course Level 3 : Undergraduate High-Intermediate
Course Area(Area) 22 : Language Education
Course Area(Discipline) 01 : Japanese
Eligible Students 森戸国際高等教育学院3+1プログラムの学生
Keywords アカデミックスキル 
Special Subject for Teacher Education   Special Subject  
Class Status
within Educational
Program
(Applicable only to targeted subjects for undergraduate students)
 
Criterion referenced
Evaluation
(Applicable only to targeted subjects for undergraduate students)
 
Class Objectives
/Class Outline
大学において研究を行い,学術論文を作成するためのスキルを身につけることを通じて,基礎研究能力の修得・向上を目指す。 
Class Schedule 森戸国際高等教育学院3+1プログラムの特別聴講学生(3年次生)に対して,基礎研究能力の習得・向上を目指すため,研究に対する態度,研究倫理,研究に用いる手法(データ収集・データ分析),リサーチクエスチョンの立て方,リサーチデザイン,アカデミック・ライティングスキル等のトピックについて少人数の演習形式で指導助言を与える。
Text/Reference
Books,etc.
研究手法やアカデミックスキルに関連する文献等の資料
(指導教員が随時指示する) 
PC or AV used in
Class,etc.
配付資料
(More Details) 配付資料、映像(ビデオ/PC/その他画像資料)、実験装置 
Learning techniques to be incorporated
Suggestions on
Preparation and
Review
与えられた課題にきちんと取り組み,着実に基礎研究能力を向上させていくこと。 
Requirements 森戸国際高等教育学院3+1プログラム学生のための授業科目。該当プログラム学生以外の学生は履修不可。 
Grading Method 研究活動に対する姿勢と準備,ディスカッションや中間発表内容,中間レポートなどを総合的に評価する。 
Practical Experience  
Summary of Practical Experience and Class Contents based on it  
Message  
Other   
Please fill in the class improvement questionnaire which is carried out on all classes.
Instructors will reflect on your feedback and utilize the information for improving their teaching. 
Back to syllabus main page