年度 |
2025年度 |
開講部局 |
教養教育 |
講義コード |
30105001 |
科目区分 |
情報・データサイエンス科目 |
授業科目名 |
Starting Programming from Scratch[1総国,1教多] |
授業科目名 (フリガナ) |
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英文授業科目名 |
Starting Programming from Scratch |
担当教員名 |
連 卓涛,劉 少英 |
担当教員名 (フリガナ) |
リアン ズオタオ,リュウ ショウエイ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 後期 3ターム |
曜日・時限・講義室 |
(3T) 水1-4:オンライン |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
オンライン(同時双方向型), オンライン(オンデマンド型) |
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単位 |
2.0 |
週時間 |
4 |
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
1
:
入門レベル
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学問分野(分野) |
25
:
理工学 |
学問分野(分科) |
02
:
情報科学 |
対象学生 |
undergraduate students who have not learned the Python programming |
授業のキーワード |
Programming, Programming language, Python |
教職専門科目 |
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教科専門科目 |
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教養教育での この授業の位置づけ | This course is aimed at teaching the basic knowledge of programming in the Python programming language. |
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学習の成果 | Students are expected to master the basic concepts and skills in constructing programs using Python. They are also expected to learn the tool that can facilitate the programming activities. |
授業の目標・概要等 |
This course introduces the fundamentals of Python programming. It covers key concepts such as variables, data types, and basic control structures like assignment, selection, and loops. Students will also learn about higher-level components like methods and classes. Through practical examples and hands-on exercises, students will gain experience writing Python programs, including small interactive projects like simple games. |
授業計画 |
Introduction & Python Basics 1. Introduction to Programming 2. Python Development Environment 3. Variables & Data Types. Understanding variables and data types 4. Exercises on Variables & Data Types. Hands-on problems applying variable and data type concepts 5. Conditional Branching. Introduction to conditional statements (if, if-else). 6. Exercises on Conditional Branching 7. Loops & Iteration. Understanding loops (for, while) and their applications 8. Exercises on Loops & Iteration
Functions & Applications 9. Functions & Scope. Defining and using functions 10. Exercises on Functions & Scope 11. Game Development with Python 12. Exercises on Game Development
Data Analysis & Machine Learning 13. Introduction to Data Analysis 14. Exercises on Data Analysis 15. Introduction to Machine Learning |
教科書・参考書等 |
No specific textbook is required. |
授業で使用する メディア・機器等 |
配付資料 |
【詳細情報】 |
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授業で取り入れる 学習手法 |
授業後レポート |
予習・復習への アドバイス |
Always try to take time to review the most important content of each lesson and Hands-on projects for deeper understanding. |
履修上の注意 受講条件等 |
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成績評価の基準等 |
Grading and evaluation will be done based on the final tes |
実務経験 |
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実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
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メッセージ |
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その他 |
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すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |