年度 |
2025年度 |
開講部局 |
情報科学部 |
講義コード |
KA129001 |
科目区分 |
専門教育科目 |
授業科目名 |
実用英語I |
授業科目名 (フリガナ) |
ジツヨウエイゴ1 |
英文授業科目名 |
Practical English I |
担当教員名 |
古 艶磊 |
担当教員名 (フリガナ) |
コ エンライ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
3年次生 前期 1ターム |
曜日・時限・講義室 |
(1T) 火5-8:工219 |
授業の方法 |
演習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
オンライン(同時双方向型), オンライン(オンデマンド型) |
*All lessons will be conducted online. Each lecture is followed by a tutorial as a set of two lessons. Lectures are exclusively in English. There will be simple quizzes and exercises to keep students alert. Each week, before 1 PM, the in-class exercises must be submitted. Solutions for each homework assignment are to be typeset in English with latex and submit as a pair of latex source file and the resulting pdf file. |
単位 |
1.0 |
週時間 |
4 |
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
4
:
上級レベル
|
学問分野(分野) |
25
:
理工学 |
学問分野(分科) |
01
:
数学・統計学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
|
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | ・D1. Knowledge and skills required for understanding the theoretical system of statistics and data analysis, and for precisely and efficiently analyzing qualitative/quantitative information in big data. ・A. Skills related to the development of an information infrastructure, information processing techniques, and technology for producing new added value through data analysis. ・B. Ability to identify and solve new problems on their own by quantitative and logical thinking based on data, diverse perspectives, and advanced skills for information processing and analysis. |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | 計算機科学プログラム (総合的な力) ・C2. 研究遂行に必要な,英語に関する英会話,リーディング,およびライティング能力,明解な口頭発表を行うためのプレゼンテーション能力,闊達な議論を可能とするドキュメンテーション能力,コミュニケーション能力.
データ科学プログラム (総合的な力) ・C2. 研究遂行に必要な,英語に関する英会話,リーディング,およびライティング能力,明解な口頭発表を行うためのプレゼンテーション能力,闊達な議論を可能とするドキュメンテーション能力,コミュニケーション能力.
知能科学プログラム (総合的な力) ・C2. 研究遂行に必要な,英語に関する英会話,リーディング,およびライティング能力,明解な口頭発表を行うためのプレゼンテーション能力,闊達な議論を可能とするドキュメンテーション能力,コミュニケーション能力. |
授業の目標・概要等 |
Rapid globalization brings about a need to develop a practical proficiency in English that is applicable internationally. As a foundation to attain the required English proficiency, this course is about learning a wide range of vocabulary so as to be able to read and comprehend, in English, textbooks, articles, and manuals related to informatics and data science. The ability to express such academic contents in English will be developed. Moreover, the basic communication capability for various areas related to informatics and data science will be cultivated. This course will also be beneficial to students in helping them to acquire the ability to learn English on their own. |
授業計画 |
lesson1 Vector and matrix: An introduction lesson2 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson3 Simultaneous system of first-order equations lesson4 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson5 Permutation and determinant lesson6 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson7 Linear space lesson8 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson9 Linear mapping lesson10 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson11 Inner product space lesson12 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson13 Eigenvalue and eigenvector lesson14 Tutorial (Exercise with LaTeX) lesson15 Summary
Each student's performance is evaluated based on the in-class exercises and homework assignment reports. No examination will be conducted.
Students will learn to apply linear algebra to appreciate machine learning. |
教科書・参考書等 |
Online lecture notes 線形代数学 (linear algebra) by 栗田 (Kurita), 飯間 (Iima), and 河村 (Kawamura); edited by 久保 (kubo), 2017 |
授業で使用する メディア・機器等 |
配付資料, Microsoft Teams, Zoom, その他(【詳細情報】を参照), moodle |
【詳細情報】 |
Lecture slides, notes, latex |
授業で取り入れる 学習手法 |
ディスカッション, 小テスト/ クイズ形式, 授業後レポート |
予習・復習への アドバイス |
It is important to take notes during the lesson. |
履修上の注意 受講条件等 |
Lecture notes and teaching materials will be uploaded to Moodle system before the lesson begins. It is important to go through the lecture notes and homework questions before attending the weekly class. |
成績評価の基準等 |
The credit will be evaluated based on individual reports and presentation. 60/100 point is the minimum requirement. The evaluation is based on (i) fundamental understanding of linear algebra in English, (ii) problem solving skill, (iii) English proficiency demonstrated in the report, (iv) logical steps that arrive at the solution, (v) aesthetic of the report.
|
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |