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年度 2024年度 開講部局 先進理工系科学研究科博士課程前期先進理工系科学専攻理工学融合プログラム
講義コード WSQN2301 科目区分 専門的教育科目
授業科目名 Urban Environmental Science
授業科目名
(フリガナ)
 
英文授業科目名 Urban Environmental Science
担当教員名 シャリフィ アユーブ
担当教員名
(フリガナ)
シャリフィ アユーブ
開講キャンパス 東広島 開設期 1年次生   後期   3ターム
曜日・時限・講義室 (3T) 水5-8:国際206号
授業の方法 講義 授業の方法
【詳細情報】
 
講義中心、演習中心、板書多用、ディスカッション、学生の発表、野外実習、作業、薬品使用 
単位 2.0 週時間   使用言語 E : 英語
学習の段階 5 : 大学院基礎的レベル
学問分野(分野) 25 : 理工学
学問分野(分科) 13 : 土木工学
対象学生
授業のキーワード  
教職専門科目   教科専門科目  
プログラムの中での
この授業科目の位置づけ
(学部生対象科目のみ)
 
到達度評価
の評価項目
(学部生対象科目のみ)
 
授業の目標・概要等 We are currently living in an urban planet. Cities consume between 60-80% of global energy and are, therefore, major contributors to global climate change. This course will focus on issues related to urban sustainability and climate change and aims to familiarize students with the role that cities can play in achieving sustainable development goals. The course is likely to be held in collaboration with Arizona State University (the 'Innovation in Society' course of the 'School for the Future of Innovation in Society').
This course will provide the students with knowledge and skills required to understand and analyze urban issues and will enable them to play a key role in future urban policy making processes through offering innovative and systematic solutions. It will also provide the students with an opportunity to get engaged in joint activities with students from another university.

Course goals and objectives:
By the end of the term the students are expected to:
• Understand the significance of cities in achieving global sustainability
• Be familiar with the multi-scaled nature of cities
• Understand how different components of the urban system may contribute to/detract from sustainability
• Be capable of engage in activities aimed at assessing sustainability of cities

This will be a discussion-based course and students are expected to actively participate in class activities and discussions. More specifically, the students will engage in joint activities with students from the School for the Future of Innovation in Society (Arizona State University) to discuss innovative solutions for addressing urban sustainability challenges. 
授業計画 第1回 Introductions and overview of the course
第2回 Global environmental change and its challenges
第3回 Urbanization trends and trajectories
第4回 Brief history of urban sustainability
第5回 Climate change and cities
第6回 Urban climate action plans
第7回 CO2 emissions accounting in cities
第8回 Sustainable urban forms I
第9回 Sustainable urban forms II
第10回 Urban green infrastructure
第11回 Sustainable neighborhoods
第12回 Sustainability assessment
第13回 Student presentations and discussions I (joint presentations)
第14回 Student presentations and discussions II (joint presentations)
第15回 Synthesis and final exam 
教科書・参考書等 Rosenzweig, C., Solecki, W. D., Hammer, S. A., & Mehrotra, S. (Eds.). (2011). Climate change and cities: First assessment report of the urban climate change research network. Cambridge University Press.
Rosenzweig, C., Solecki, W. D., Romero-Lankao, P., Mehrotra, S., Dhakal, S., & Ibrahim, S. A. (Eds.). (2018). Climate change and cities: Second assessment report of the urban climate change research network. Cambridge University Press.
Sharifi, A. (2019). Resilient urban forms: A macro-scale analysis. Cities, 85, 1-14.
Sharifi, A. (2019). Resilient urban forms: A review of literature on streets and street networks. Building and Environment, 147, 171-187.
Grubler, A., Bai, X., Buettner, T., Dhakal, S., Fisk, D. J., Ichinose, T., ... & Shah, N. (2012). Urban energy systems.
Seto, K. C., Güneralp, B., & Hutyra, L. R. (2012). Global forecasts of urban expansion to 2030 and direct impacts on biodiversity and carbon pools. Proceedings of the National Academy of Sciences, 109(40), 16083-16088. 
授業で使用する
メディア・機器等
 
【詳細情報】 テキスト,配付資料,音声教材,映像(ビデオ/PC/その他画像資料) 
授業で取り入れる
学習手法
 
予習・復習への
アドバイス
Class materials will be shared with the students in advance. Students are expected to read requested materials before each class.
 
履修上の注意
受講条件等
In principle, this will be an in-person course. PowerPoint slides will be used for presentations.  
成績評価の基準等 Attendance (30%), Case study presentation and active engagement in the class discussions (45%), Final exam (25%) 
実務経験  
実務経験の概要と
それに基づく授業内容
 
メッセージ  
その他   
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。
回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 
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