年度 |
2024年度 |
開講部局 |
人間社会科学研究科博士課程後期人文社会科学専攻国際平和共生プログラム |
講義コード |
WMGA0161 |
科目区分 |
専門的教育科目 |
授業科目名 |
Special Study(October 2024 Doctoral Students) |
授業科目名 (フリガナ) |
トクベツケンキュウ |
英文授業科目名 |
Special Study(October 2024 Doctoral Students) |
担当教員名 |
SIMANGAN DAHLIA COLLADO |
担当教員名 (フリガナ) |
シマンガン ダリア コリャード |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 後期 年度 |
曜日・時限・講義室 |
(年) 集中 |
授業の方法 |
演習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
This course is designed around seminars for guiding students in their research projects and monitoring research progress. |
単位 |
6.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
6
:
大学院専門的レベル
|
学問分野(分野) |
24
:
社会科学 |
学問分野(分科) |
02
:
政治学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
international relations, environment, peace, peacebuilding |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | |
授業の目標・概要等 |
This special study is designed around seminars to monitor students' research progress. Mock presentations, research plan presentations, and progress report presentations will be conducted by students for peer reviews and feedback. Brief lectures on the various aspects of academic research will be incorporated into the seminars to assist the academic growth and enhance the research skills of the students. The seminars will introduce the students to key components and processes of academic research, from creating a research plan to research dissemination. Each meeting will consist of lectures, progress reports, and peer review or feedback. Students will have a sufficient understanding of academic research and be equipped with the research and writing skills necessary to undertake a research project. |
授業計画 |
第1回 Introduction 第2回 Setting expectations 第3回 Research presentation 第4回 Formulating a research question 第5回 Research presentation 第6回 Theoretical framework 第7回 Research presentation 第8回 Theoretical framework 第9回 Research presentation 第10回 Literature reviews 第11回 Research presentation 第12回 Literature reviews 第13回 Research presentation 第14回 Qualitative methodologies 第15回 Research presentation 第16回 Qualitative methodologies 第17回 Research presentation 第18回 Academic referencing 第19回 Research presentation 第20回 Academic referencing 第21回 Research presentation 第22回 Research ethics 第23回 Research presentation 第24回 Research ethics 第25回 Research presentation 第26回 Academic misconducts 第27回 Research presentation 第28回 Academic networking 第29回 Debriefing 第30回 Debriefing |
教科書・参考書等 |
Students will be informed of suggested readings ahead of each class. Readings and other materials will be uploaded to Moodle. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Students should be able to communicate in English effectively and read graduate-level readings. Students are encouraged to read suggested readings, deliver progress reports, and provide and respond to feedback. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
The research presentation will be assessed as the final output for this course. A written assignment, depending on the status of the students’ research work, may be required. |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
A detailed syllabus, which includes specific components of course requirements and required and optional readings/materials, will be provided during the first meeting. |
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |