広島大学シラバス

シラバスTOPへ
English
年度 2024年度 開講部局 人間社会科学研究科博士課程後期人文社会科学専攻国際平和共生プログラム
講義コード WMGA0153 科目区分  
授業科目名 Special Study(October 2024 Doctoral Students)
授業科目名
(フリガナ)
トクベツケンキュウ
英文授業科目名 Special Study(October 2024 Doctoral Students)
担当教員名 山根 達郎
担当教員名
(フリガナ)
ヤマネ タツオ
開講キャンパス 東広島 開設期 1年次生   後期   年度
曜日・時限・講義室 (年) 集中
授業の方法 演習 授業の方法
【詳細情報】
 
Discussion, presentation
Face-to-face class 
単位 6.0 週時間   使用言語 E : 英語
学習の段階 7 : 大学院発展的レベル
学問分野(分野) 24 : 社会科学
学問分野(分科) 02 : 政治学
対象学生
授業のキーワード International Relations, International Politics,
International Security, Conflict Studies, Peacebuilding, Global Governance
Writing Skills, SDGs_16 
教職専門科目   教科専門科目  
プログラムの中での
この授業科目の位置づけ
(学部生対象科目のみ)
 
到達度評価
の評価項目
(学部生対象科目のみ)
 
授業の目標・概要等 This class provides learning and writing skills for making the doctor's dissertation and academic paper. 
授業計画 lesson1
Introduction
Submission of initially planned research proposal
lesson2
Learning writing skills (1)
lesson3
Learning writing skills (2)
lesson4
Learning writing skills (3)
lesson5
Learning writing skills (4)
lesson6
Social contribution through your work (1)
lesson7
Social contribution through your work (2)
lesson8
How to use academic journals (1)
lesson9
How to use academic journals (2)
lesson10
How to use policy documents (1)
lesson11
How to use policy documents (2)
lesson12
How to use academic journals (3)
lesson13
How to use academic journals (4)
lesson14
Presentations
lesson15
Reflection
lesson16
Introduction
Submission of progressed research proposal
lesson17
Learning writing skills (1)
lesson18
Learning writing skills (2)
lesson19
Learning writing skills (3)
lesson20
Learning writing skills (4)
lesson21
Social contribution through your work (1)
lesson22
Social contribution through your work (2)
lesson23
How to use academic journals (1)
lesson24
How to use academic journals (2)
lesson25
How to use policy documents (1)
lesson26
How to use policy documents (2)
lesson27
How to use academic journals (3)
lesson28
How to use academic journals (4)
lesson29
Presentations
lesson30
Reflection 
教科書・参考書等 Reference for this seminar will be noticed during the class.
(Main References)
Bailey, Stephen, Academic Writing: A Handbook for International Students (Fifth Edition), Routledge, 2018.
Chandler, David, Peacebuilding: The Twenty Years’ Crisis, 1997-2017 (Rethinking Peace and Conflict Studies), Palgrave, 2017.
Vivien Lowndes et al., Theory and Methods in Political Science (4th Edition), Macmillan, 2018.  
授業で使用する
メディア・機器等
 
【詳細情報】  
授業で取り入れる
学習手法
 
予習・復習への
アドバイス
.2-5: Read a textbook on academic writing.
L.6-7: Think of connecting academic works to a practical field.
L.8-13: Check a research point from academic papers/policy papers.

L.17-20: Read a textbook on academic writing.
L.21-22: Think of connecting academic works to a practical field.
L.23-28: Check a research point from academic papers/policy papers. 
履修上の注意
受講条件等
 
成績評価の基準等 Presentation (50%), Progress of making the dissertation (50%)  
実務経験 有り  
実務経験の概要と
それに基づく授業内容
he instructor served the following practical oriented works.
-Special Assistant, Permanent Mission of Japan to the United Nations
-Director, Peacebuilding Project in Sri Lanka of Association Medical Doctors in ASIA (AMDA)
(These experiences will provide further understanding for the course through a practice-oriented view.)

 
メッセージ  
その他   
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。
回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 
シラバスTOPへ