広島大学シラバス

シラバスTOPへ
English
年度 2024年度 開講部局 人間社会科学研究科博士課程前期人文社会科学専攻国際経済開発プログラム
講義コード WMHA0012 科目区分 専門的教育科目
授業科目名 Special Study(April 2024 Master's Students)
授業科目名
(フリガナ)
トクベツケンキュウ
英文授業科目名 Special Study(April 2024 Master's Students)
担当教員名 JOSHI NIRAJ PRAKASH
担当教員名
(フリガナ)
ジョシ ニラズ プラカシュ
開講キャンパス 東広島 開設期 1年次生   前期   年度
曜日・時限・講義室 (年) 集中
授業の方法 演習 授業の方法
【詳細情報】
 
講義中心、演習中心、板書多用、ディスカッション、学生の発表、野外実習、作業、薬品使用 
単位 4.0 週時間   使用言語 E : 英語
学習の段階 7 : 大学院発展的レベル
学問分野(分野) 24 : 社会科学
学問分野(分科) 03 : 経済学
対象学生 博士課程前期生
授業のキーワード Research idea, literature review, research methods, data collection/field survey, data analysis, research findings, implications 
教職専門科目   教科専門科目  
プログラムの中での
この授業科目の位置づけ
(学部生対象科目のみ)
 
到達度評価
の評価項目
(学部生対象科目のみ)
 
授業の目標・概要等 This class aims to monitor research progress of the students, and provide necessary guidance to move forward with preparation of master's thesis. 
授業計画 Lesson 1. Orientation
Lesson 2. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 3. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 4. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 5. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 6. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 7. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 8. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 9. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 10. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 11. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 12. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 13. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 14. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor
Lesson 15. Research updates, literature review and study session led by students in turn and discussion/feedback from students and the instructor 
教科書・参考書等 Relevant academic journal articles and reports 
授業で使用する
メディア・機器等
 
【詳細情報】  
授業で取り入れる
学習手法
 
予習・復習への
アドバイス
Presenters must circulate handout at least three days prior to the schedule date of presentation.
Commentator(s) must review the handout and provide comments substantiated by relevant literature.
 
履修上の注意
受講条件等
 
成績評価の基準等 Presentation and contribution to the discussion. 
実務経験  
実務経験の概要と
それに基づく授業内容
 
メッセージ  
その他   
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。
回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 
シラバスTOPへ