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年度 2024年度 開講部局 人間社会科学研究科博士課程前期人文社会科学専攻国際経済開発プログラム
講義コード WMH01701 科目区分 専門的教育科目
授業科目名 Corporate Strategy
授業科目名
(フリガナ)
ケイエイセンリャクロン
英文授業科目名 Corporate Strategy
担当教員名 KITTILAKSANAWONG WIBOON
担当教員名
(フリガナ)
キティラクサナウォン ウィブーン
開講キャンパス 東広島 開設期 1年次生   前期   集中
曜日・時限・講義室 (集) 集中:国際204号
授業の方法 講義 授業の方法
【詳細情報】
 
Lecture, Discussions/ Debates, and Presentations by students 
単位 2.0 週時間   使用言語 E : 英語
学習の段階 6 : 大学院専門的レベル
学問分野(分野) 24 : 社会科学
学問分野(分科) 04 : 経営学
対象学生 Master’s and Doctoral Students
授業のキーワード Corporate Strategies; Strategic Management; Globalization; Emerging Markets; SDG_9 
教職専門科目   教科専門科目  
プログラムの中での
この授業科目の位置づけ
(学部生対象科目のみ)
 
到達度評価
の評価項目
(学部生対象科目のみ)
 
授業の目標・概要等 This course provides students the conceptual and theoretical foundations of corporate strategies in the globalized context. The course is organized to critically answer the determinants of success and failure of firms around the world. This course combines the latest scholarly research and real-world business cases that reflect recent global developments. Case studies will help students learn how companies throughout the world have strategically expanded globally and their performance consequences. After completing this course, students should be able to think logically and provide effective recommendations to business problems and challenges from a truly global strategic perspective, considering business ethics. 
授業計画 Class 1:Introduction to Global Business and Strategic Management
Class 2:Industry Competition, Resources and Capabilities, and Institutions
Class 3:Foreign Market Entry Strategies
Class 4:Strategic Alliances, and Mergers and Acquisitions
Class 5:Competitive Dynamics and International Entrepreneurship
Class 6:Strategy, Structure, Knowledge Management, and Innovation
Class 7:Corporate Governance and Social Responsibility
Class 8:Case Study – Competitive Strategies in Emerging Markets
Class 9:Case Study – Competitive Strategies of Emerging Market Firms
Class 10:Case Study – Globalization Strategies through Alliances and Acquisitions
Class 11:Case Study – Competitive Strategies in Global Platform Markets
Class 12:Case Study – Managerial Succession and Turnaround Strategies
Class 13:Case Study – Ethical Challenges in Global Value Chain
Class 14:Final Presentation and Discussion of Case Research Project (I)
Class 15:Final Presentation and Discussion of Case Research Project (II)

【Schedule】May 11 (Sat) 12:50-17:50May 12 (Sun) 10:30-17:50May 25 (Sat) 10:30-17:50May 26 (Sun) 10:30-17:50 
教科書・参考書等 Global Strategy (Peng, 2022) as well as selected case studies and articles 
授業で使用する
メディア・機器等
 
【詳細情報】  
授業で取り入れる
学習手法
 
予習・復習への
アドバイス
1-15. Students should prepare for the presentation and discussion of the assigned case studies and articles in the class in advance. 
履修上の注意
受講条件等
 
成績評価の基準等 Contributions to Discussions/ Debates in the class, Presentations, Final case research project & report 
実務経験  
実務経験の概要と
それに基づく授業内容
 
メッセージ  
その他   
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。
回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 
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