年度 |
2024年度 |
開講部局 |
人間社会科学研究科博士課程前期人文社会科学専攻国際平和共生プログラム |
講義コード |
WMG03201 |
科目区分 |
専門的教育科目 |
授業科目名 |
Peace, Conflict, and the Environment |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Peace, Conflict, and the Environment |
担当教員名 |
SIMANGAN DAHLIA COLLADO |
担当教員名 (フリガナ) |
シマンガン ダリア コリャード |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 前期 集中 |
曜日・時限・講義室 |
(集) 集中:国際206号 |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
The delivery of lessons for this course is designed around lectures, fieldwork, group work, and oral presentations. |
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
6
:
大学院専門的レベル
|
学問分野(分野) |
24
:
社会科学 |
学問分野(分科) |
02
:
政治学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
peace, conflict, environment, peacebuilding, climate change, Anthropocene |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | |
授業の目標・概要等 |
Environmental issues are intrinsically linked to peace and conflict dynamics. This course will provide an overview of the theoretical frameworks that explain the relationship between peace/conflict and the environment and hands-on experience in field research. Students in this course will be part of a larger cohort for the 2024 Hiroshima University Peace Study Tour. Optional lectures and activities, such as attending the peace memorial ceremony, will be available for students who prefer to complete the study tour. By the end of this course, students will have a broad understanding of environmental factors that influence the configurations of peace and conflict conditions. This course will equip students with field research, problem-solving, policy development, and public speaking skills necessary for their academic or policy careers. |
授業計画 |
第1-2回 Aug 2 (9:00-12:30) Lectures on Peace/Conflict-Environment/Climate Linkages 第3-4回 Aug 2 (13:30-17:00) Lectures on Global Peace and Cooperation for SDGs 第5-8回 Aug 3 (9:00-12:30) Positive Peace Workshop 第9回 Aug 5 (9:00-12:30) Preparation for Fieldwork 第10-13回 Aug 7 (9:00-17:00) Fieldwork in Etajima 第14-15回 Aug 9 (9:00-12:30) Policy negotiation simulation
The final examination is a reflection paper (800-1,000 words maximum, exclusive of references) demonstrating the student’s academic knowledge of the relationship between peace/conflict, policy recommendations based on the fieldwork, and personal opinion about the peace study tour. |
教科書・参考書等 |
A detailed syllabus, which includes specific components of course requirements and required and optional readings/materials, will be provided on July 29, 2024. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Aug 8 (9:00-12:30; 13:30-17:00) Allocate time to meet with groupmates for data processing and analysis and preparation of policy positions
Optional activities Aug 5 (13:30-17:00) Meet with survivors of atomic bombing and visit Peace Memorial Museum Aug 6 (9:00-12:30): Attend Hiroshima Peace Memorial Ceremony (confirm your participation by June 30) Aug 9 afternoon: Closing ceremony & farewell party |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
40% - Meaningful engagement with class activities and discussions 40% - Final presentation (i.e., policy simulation) 20% - Reflection paper |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |