年度 |
2024年度 |
開講部局 |
人間社会科学研究科博士課程前期人文社会科学専攻法学・政治学プログラム |
講義コード |
WMDA0229 |
科目区分 |
専門的教育科目 |
授業科目名 |
特別研究II |
授業科目名 (フリガナ) |
トクベツケンキュウ2 |
英文授業科目名 |
Special Research II |
担当教員名 |
吉田 修 |
担当教員名 (フリガナ) |
ヨシダ オサム |
開講キャンパス |
東千田 |
開設期 |
1年次生 前期 セメスター(前期) |
曜日・時限・講義室 |
(前) 火5-6 |
授業の方法 |
演習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
Book review and/or presentations by students to be followed by discussions by all. |
単位 |
1.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
6
:
大学院専門的レベル
|
学問分野(分野) |
24
:
社会科学 |
学問分野(分科) |
02
:
政治学 |
対象学生 |
All graduate students |
授業のキーワード |
International Order, Asia and the World, World System, International Politics, Peace, Conflicts, Political Economy |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | |
授業の目標・概要等 |
Deeper understanding of international politics as well as international political economy will be pursued in this class. Attendants are expected to agree on the book(s) to be reviewed here. Attendants are also requested to review articles of related subjects. |
授業計画 |
1 Introduction Decision of the textbook to review, and Allotment of Assignment 2 Presentation 1 3 Book Review 1 4 Presentation 2 5 Book Review 2 6 Presentation 3 7 Book Review 3 8 Presentation 4 9 Book Review 4 10 Presentation 5 11 Book Review 5 12 Presentation 6 13 Book Review 6 14 Presentation 7 15 Book Review 7
Students are guided to prepare for their Master's theses. |
教科書・参考書等 |
To be decided with attendants at the first session. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
To be decided with attendants at the first session. |
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Assigned part of the textbook(s) for the particular session must be read through by everyone before the class. |
履修上の注意 受講条件等 |
None. |
成績評価の基準等 |
Based on the participants' performance on presentation and participation in the discussions. |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
English will be used for the presentation as well as for discussion by attendants. |
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |