授業計画 |
1. Introduction 2. Ralph Waldo Emerson, selected poems (1)
3. Ralph Waldo Emerson, selected poems (2), 4. Henry David Thoreau, selected poems 5.Walt Whitman, ‘Crossing Brooklyn Ferry’ 6.Walt Whitman, ‘Song of Myself’ (selections) 7. Andrew Lawson, ‘“Song of Myself” and the Class Struggle in Language’, Textual Practice, 18: 3 (2004), pp. 377-394. 8.Walt Whitman, ‘When Lilacs Last in the Dooryard Bloom’d’ 9. Walt Whitman, ‘Passage to India’ 10.Herman Melville, selected poems (1) 11. Herman Melville, selected poems (2) 12. Rosanna Warren, "Dark Knowledge: Melville's Poems of the Civil War," Raritan 19 (1999), pp. 100-121. 13. Emily Dickinson, selected poems (1) 14. Emily Dickinson, selected poems (2) 15. Shira Wolosky, “Public and Private in Emily Dickinson's War Poetry,” in A Historical Guide to Emily Dickinson, ed. Vivian Pollack (New York: Oxford University Press, 2004), pp. 103- 131.
この授業では、Emerson, Thoreau, Whitman, Melville, and Dickinsonなどの詩人を含む19世紀のアメリカ詩を選び、作品の形式や文体の側面、当時の文学や知的傾向との関係、同時代の政治や社会への反応などを探求する。 授業では、詩に対する様々なアプローチを示す批評的エッセイとともに、詳細に分析するためのテキストが学生に割り当てられる。 |