年度 |
2024年度 |
開講部局 |
教養教育 |
講義コード |
63300601 |
科目区分 |
領域科目 |
授業科目名 |
Introduction to Biology |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Introduction to Biology |
担当教員名 |
林 利憲,荻野 肇,坂本 敦,今村 拓也,草場 信,千原 崇裕,奥村 美紗子,高橋 治子,岡本 和子,守口 和基,坂本 尚昭,嶋村 正樹,深澤 壽太郎,山口 富美夫 |
担当教員名 (フリガナ) |
ハヤシ トシノリ,オギノ ハジメ,サカモト アツシ,イマムラ タクヤ,クサバ マコト,チハラ タカヒロ,オクムラ ミサコ,タカハシ ハルコ,オカモト カズコ,モリグチ カズキ,サカモト ナオアキ,シマムラ マサキ,フカザワ ジュタロウ,ヤマグチ トミオ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 後期 3ターム |
曜日・時限・講義室 |
(3T) 火9-10,木9-10:総K307 |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
Lectures |
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
1
:
入門レベル
|
学問分野(分野) |
26
:
生物・生命科学 |
学問分野(分科) |
03
:
基礎生物学 |
対象学生 |
Students are required to have basic knowledge of biology at the level of high school. HUSA students |
授業のキーワード |
"husa" |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
教養教育での この授業の位置づけ | Area Courses(Courses in Natural Sciences) Category:Biology |
---|
学習の成果 | 1. To be able to explain the formation and development processes and contemporary issues of each academic discipline. 2. To be able to explain historical and contemporary issues that span multiple academic disciplines from multifaceted perspectives. |
授業の目標・概要等 |
Lecturers, who are also scientists in the specialized biological fields will explain the basic knowledge and the recent progresses on each biological topic. Students aim to learn the basic biological knowledge and feel the fun of biology. |
授業計画 |
Lesson 1. Guidance (Prof. T. Hayashi) Only this lesson is available on demand. After registering for the lecture, please watch the video via Moodle. The video will be available during October 3-6, 2023. Lesson 2. Bryophytes as primitive land plants: diversity and unique features (Prof. T. Yamaguchi) Lesson 3. Origin and early evolution of land plants (Assoc. Prof. M. Shimamura) Lesson 4. Genetics of Flower Development (Prof. M. Kusaba) lesson 5. Plant function, metabolism and biotechnology (Prof. A. Sakamoto) Lesson 6. Gene expression and signal transduction of plant (Assist. Prof. J. Fukazawa) lesson 7. Introduction to regeneration biology in amphibians (Prof. T. Hayashi) lesson 8. Trans-kingdom gene transfer phenomena (Assoc. Prof. K. Moriguchi) lesson 9. Neurobiology introduction (Prof. T. Chihara) Lesson 10. Phenotypic plasticity (Assoc. Prof. M. Okumura) Lesson 11. Regulation of gene expression and genetic control of embryogenesis in marine invertebrates (Assoc. Prof. N. Sakamoto) Lesson 12. How have mouse and human been differentiated at the molecular level? (Prof. T. Imamura) Lesson 13. Genetic programming of body plan in vertebrates ((Assist Prof. H. Takahashi) lesson 14.Evolution of developmental genes for animal diversity (Prof. H. Ogino) Lesson 15. DNA music and two other stories on humans (Assoc. Prof. I. Miura) |
教科書・参考書等 |
Handouts will be provided in each class. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
Handouts, Visual presentation (PC) |
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Review what you learned in the class using handouts. For the Report (homework), students need to carefully take notes of the classes and refer handouts and/or recomennded textbooks. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
The attitude toward the class (~50%) and final examination including Report (~50%). |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |