年度 |
2024年度 |
開講部局 |
教養教育 |
講義コード |
63102201 |
科目区分 |
領域科目 |
授業科目名 |
Principles of Physics |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Principles of Physics |
担当教員名 |
HOFMANN HOLGER FRIEDRICH |
担当教員名 (フリガナ) |
ホフマン ホルガ フリードリッヒ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 前期 1ターム |
曜日・時限・講義室 |
(1T) 水5-6,金5-6:総K202 |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
|
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
1
:
入門レベル
|
学問分野(分野) |
25
:
理工学 |
学問分野(分科) |
06
:
物理学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
|
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
教養教育での この授業の位置づけ | Area Courses(Courses in Natural Sciences) Category:Physics / Astronomy / Applied Physics |
---|
学習の成果 | 1. To be able to explain the formation and development processes and contemporary issues of each academic discipline. 2. To be able to explain historical and contemporary issues that span multiple academic disciplines from multifaceted perspectives. |
授業の目標・概要等 |
The lecture gives an overview of the development of scientific thinking in physics by introducing a selection of the most important insights and discoveries. Based on these specific examples, the lecture explores the possibles roles of scientific thinking in the world of ideas and beyond. |
授業計画 |
lesson1 Laws of motion from Kepler to Newton lesson2 Mechanics and its mathematical principles lesson3 Laplace's demon and the logic of transformations lesson4 Critical thinking and empirical evidence lesson5 Phenomena I: Light and optics lesson6 Phenomena II: Heat and thermodynamics lesson7 The problem of statistics lesson8 Technology and engineering lesson9 Electromagnetism and energy lesson10 Electromagnetism and information lesson11 Space and time (relativity theory) lesson12 Uncertainty (quantum mechanics) lesson13 Physics as method lesson14 An encounter with reality lesson15 The meaning of it all
Reports based on questions distributed with the study materials |
教科書・参考書等 |
The script of the lecture will be distributed to the participants in pdf format. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
Handouts will be posted on the momiji message board before each lecture. |
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Your own thoughts and ideas are important. Shape your knowledge by finding your own response to the contents of the lecture. Question and discussions are very welcome. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
Evaluation will be based on the reports and on the general participation in discussions during the lecture. |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
Physics is part of our international cultural heritage. This lecture provides an opportunity to explore this heritage together with people from a variety of backgrounds. |
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |