年度 |
2024年度 |
開講部局 |
教養教育 |
講義コード |
62037001 |
科目区分 |
領域科目 |
授業科目名 |
Politics and Society in Europe |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Politics and Society in Europe |
担当教員名 |
貝賀 早希子 |
担当教員名 (フリガナ) |
カイガ サキコ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
1年次生 前期 2ターム |
曜日・時限・講義室 |
(2T) 月5-8:総K105 |
授業の方法 |
講義 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
Lecture, seminar and discussion |
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
1
:
入門レベル
|
学問分野(分野) |
23
:
人文学 |
学問分野(分科) |
07
:
史学 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
International System, West, Modern History, War, Empire |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
教養教育での この授業の位置づけ | Area Courses(Courses in Arts and Humanities/Social Sciences) Category:Anthropology / Geography / History |
---|
学習の成果 | 1. To be able to explain the formation and development processes and contemporary issues of each academic discipline. 2. To be able to explain historical and contemporary issues that span multiple academic disciplines from multifaceted perspectives. |
授業の目標・概要等 |
This course aims to equip students with the understanding of key concepts of modern international history, especially system, empire, war and norms, and to learn independently and form their own opinion. |
授業計画 |
1. Introduction 2. Thoughts on War and Peace from ancient to twentieth century 3. Presentation and Discussion 4. Concert of Europe and Power 5. Presentation and Discussion 6. Public Opinion for Peace 7. Presentation and Discussion 8. The Origins of the First World War 9. Presentation and Discussion 10. The Making of the League of Nations 11. Presentation and Discussion 12. The End of the Second World War and the Atomic Bomb Debate 13. Presentation and Discussion 14. DVD 15. Q&A
Final essay (2000 words) |
教科書・参考書等 |
Recommended reading will be indicated each class. |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
1~15:Read assigned books/articles |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
Attendance + participation(20%) Presentation (40%) Final essay(40%) |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |