年度 |
2024年度 |
開講部局 |
外国語教育研究センター |
講義コード |
81230001 |
科目区分 |
専門教育科目 |
授業科目名 |
英語口頭発表スキルアップBI |
授業科目名 (フリガナ) |
エイゴコウトウハッピョウスキルアップビーイチ |
英文授業科目名 |
English Oral Presentation Skill Up BI |
担当教員名 |
TANABE JULIA |
担当教員名 (フリガナ) |
タナベ ユリア |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
3年次生 後期 3ターム |
曜日・時限・講義室 |
(3T) 水9-10:オンライン |
授業の方法 |
実習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
Live on Zoom |
単位 |
1.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
E
:
英語 |
学習の段階 |
3
:
中級レベル
|
学問分野(分野) |
22
:
語学教育 |
学問分野(分科) |
02
:
英語圏 |
対象学生 |
|
授業のキーワード |
|
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | |
授業の目標・概要等 |
Students will continue to give Power Point presentations weekly. The talks will concern various intercultural topics, as students practice skills of speaking, presenting, and responding in English to fine tune their oral presentation skills and develop their ability to present their research. |
授業計画 |
第1回 Giving presentations, explaining a topic 第2回 Giving presentations, explaining a topic 第3回 Giving presentations, explaining a topic 第4回 Evaluation: Giving presentations, explaining a topic 第5回 Giving presentations, reflecting on a topic 第6回 Giving presentations, reflecting on a topic 第7回 Giving presentations, reflecting on a topic 第8回 Evaluation: Giving presentation, reflecting on a topic 第9回 Fluency and voice projection: Speech contest 第10回 Giving presentations, introducing someone to an audience 第11回 Giving presentations, introducing someone to an audience 第12回 Evaluation: Giving presentations, introducing someone to an audience 第13回 Research project: Interviews 第14回 Research project: Presenting your findings 第15回 Evaluation: Presenting research with Q&A |
教科書・参考書等 |
Internet, TED talks |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Presentation software, basic grammar (verb tense forms, forming questions, modal verbs) |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
Weekly presentations and a final presentation |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |