年度 |
2024年度 |
開講部局 |
生物生産学部 |
講義コード |
L9513001 |
科目区分 |
専門教育科目 |
授業科目名 |
Graduate Thesis IV |
授業科目名 (フリガナ) |
|
英文授業科目名 |
Graduate Thesis IV |
担当教員名 |
鈴木 卓弥,杉野 利久,細野 賢治,上田 晃弘 |
担当教員名 (フリガナ) |
スズキ タクヤ,スギノ トシヒサ,ホソノ ケンジ,ウエダ アキヒロ |
開講キャンパス |
東広島 |
開設期 |
4年次生 後期 セメスター(後期) |
曜日・時限・講義室 |
(後) 集中 |
授業の方法 |
演習 |
授業の方法 【詳細情報】 |
|
講義中心、演習中心、板書多用、ディスカッション、学生の発表、野外実習、作業、薬品使用 |
単位 |
2.0 |
週時間 |
|
使用言語 |
B
:
日本語・英語 |
学習の段階 |
4
:
上級レベル
|
学問分野(分野) |
26
:
生物・生命科学 |
学問分野(分科) |
01
:
農学 |
対象学生 |
4th year students of the Applied Biological Science Program |
授業のキーワード |
研究室、ゼミ、研究計画、実験、文献調査、論文執筆、プレゼンテーション |
教職専門科目 |
|
教科専門科目 |
|
プログラムの中での この授業科目の位置づけ (学部生対象科目のみ) | |
---|
到達度評価 の評価項目 (学部生対象科目のみ) | Applied Biological Science Program (総合的な力) ・周辺領域の情報を収集して,専門分野を補完し,生物生産に関わる分野を多面的に考える能力
・生体分子・細胞・生物個体,個体群の機能を分子的な面から総合的に考える分野において,自分の考えをまとめ,それに基づく実証を行い,結論を文章や口頭で論理的に発表し,意見交換できる能力 |
授業の目標・概要等 |
The graduation research in this program (Graduate Thesis) aims to allow the student to dedicate himself/herself to cutting-edge research in order to systematically gain understanding of problems and their background in the field of applied biological science, as well as to acquire comprehensive capabilities while analyzing and considering the obtained results and presenting the results in English both orally and in writing. Students conduct the graduate research under the guidance of their supervisor. Through their graduation research, students engage with the process consisting of understanding the situation (comprehension ability and intelligence), identification of problems analysis ability and insight), and presentation of the results (proposal and execution ability), and, by doing so, they acquire the capability and skills required to work as experts after their graduation. Students learn the basic concepts and attitude fundamentally required for research activities, establish a plan for their research, study methods for the research and experiments, and carry out the research under the instruction of their supervisor. Furthermore, students review the results obtained in the research and define targets for the further research. Students experience a series of research processes in order to have the chance to observe research activities at the cutting edge. They prepare a graduation thesis based on the study results in English and submit it before the specified date. Students are evaluated in the thesis examination. |
授業計画 |
第1回 第2回 第3回 第4回 第5回 第6回 第7回 第8回 第9回 第10回 第11回 第12回 第13回 第14回 第15回 |
教科書・参考書等 |
Books, articles, etc. related to your thesis theme |
授業で使用する メディア・機器等 |
|
【詳細情報】 |
|
授業で取り入れる 学習手法 |
|
予習・復習への アドバイス |
Consult with your supervisor before proceeding. |
履修上の注意 受講条件等 |
|
成績評価の基準等 |
Students will be judged based on a comprehensive evaluation of the content of their graduation thesis, their daily research attitude, and their thesis presentation. |
実務経験 |
|
実務経験の概要と それに基づく授業内容 |
|
メッセージ |
|
その他 |
|
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。 回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 |