広島大学シラバス

シラバスTOPへ
English
年度 2024年度 開講部局 教育学部
講義コード CC322306 科目区分 専門教育科目
授業科目名 コミュニカティブライティングII
授業科目名
(フリガナ)
コミュニカティブライティングII
英文授業科目名 Communicative Writing II
担当教員名 WALTER BRETT RAYMOND
担当教員名
(フリガナ)
ウォルター ブレット レイモンド
開講キャンパス 東広島 開設期 3年次生   後期   集中
曜日・時限・講義室 (集) 集中
授業の方法 演習 授業の方法
【詳細情報】
 
Discussing and writing your ideas
Note: Adjustments may be made according to conditions in the second semester. 
単位 2.0 週時間   使用言語 E : 英語
学習の段階 3 : 中級レベル
学問分野(分野) 22 : 語学教育
学問分野(分科) 02 : 英語圏
対象学生
授業のキーワード English, Writing, Communication skills, Deep meaning, Unique ideas 
教職専門科目   教科専門科目  
プログラムの中での
この授業科目の位置づけ
(学部生対象科目のみ)
 
到達度評価
の評価項目
(学部生対象科目のみ)
中等教育科学(英語)プログラム
(総合的な力)
・高度な英語運用能力を獲得している(英語運用力) 
授業の目標・概要等 By the end of the term students should be able to more clearly and more passionately express original thinking and awareness of issues of living in society.

The topics to be covered are listed separately to give students an idea of what kind of topics will be introduced, discussed, and applied. In actual practice, the topics will not be strictly covered one by one in order, but rather we will explore the topics in an integrated approach during the term.   
授業計画 第1回 Orientation, Topic 1 (social and cinematic explorations)
第2回 Topic 2 (scene and context)
第3回 Topic 3 (characters and identities)
第4回 Topic 4 (complexities in society)
第5回 Topic 5 (cultural awareness)  
第6回 Topic 6 (social interactions in institutions)
第7回 Topic 7 (social interactions in personal relationships)
第8回 Review, Topic 8 (reflection and refinement)
第9回 Topic 9 (development of character)
第10回 Topic 10 (development of story)
第11回 Topic 11 (structure of society)
第12回 Topic 12 (intercultural understanding)
第13回 Topic 13 (intercultural application)
第14回 Topic 14 (deeper meaning)
第15回 Review, reflection, recommendations

On-demand assignments, Final Presentation 
教科書・参考書等 No specific textbook, but on-demand contents will be provided on Moodle.  
授業で使用する
メディア・機器等
 
【詳細情報】  
授業で取り入れる
学習手法
 
予習・復習への
アドバイス
Always come to class prepared to actively participate. Volunteers are always appreciated. Students who are engaged in the class will be noticed. Good teachers are developed by first being good students. We should never stop learning. 
履修上の注意
受講条件等
 
成績評価の基準等 Regular participation, timely completion of assignments, and observable improvement in students’ language skills (fluency, accuracy, and complexity) will help their grade.

In order to successfully complete (pass) this class, you must have less than 5 absences and obtain a minimum total score of 60.

50% Active and consistent participation
50% Reports  
実務経験  
実務経験の概要と
それに基づく授業内容
 
メッセージ Communicative Writing II is the second part of a writing course designed to help students further develop their written communication abilities (i.e., abilities to effectively communicate their ideas and opinions using appropriate, accurate, and concise English). Students will also learn to develop and write well-organized reports on various social topics. All four skills will be used to encourage both broad and deep thinking and learning.  
その他   
すべての授業科目において,授業改善アンケートを実施していますので,回答に協力してください。
回答に対しては教員からコメントを入力しており,今後の改善につなげていきます。 
シラバスTOPへ