イベント&ニュース

仙石庭園見学申込み(5/23)/Application for Bus Tour of SENSEKI GARDEN on Friday, May 23 2025/5/12

(English follows Japanese)

本学の学生・留学生・教職員に向けて、仙石庭園のバスツアー見学を開催します。仙石庭園については、以下リンク、https://senseki.org/ を参照し、以下の参加要件を確認のうえ、お申込みください。

【対象】
①本学に在籍している留学生
②本学の英語が堪能な日本人学生
③本学の教職員
【定員】20名 (定員になり次第、募集を締め切ります。)
【参加費】無料(入園料、送迎バス)
【参加要件】
①無料招待は、上記の対象者に限定します。
②対象者以外の方も空きがあれば参加可能ですが、通常の入場料1,000円が必要です。
③参加後SNS等で感想を投稿し、仙石庭園にメールで感想を送信する必要があります。(info@senseki.org)
【当日スケジュール】
12:45 学生プラザ1階入り口に集合
13:00 - 13:30 仙石庭園にバス移動(バスは定時出発にて、遅刻者は参加できません。)
13:30 - 15:30 仙石庭園見学
15:30 - 16:00 広島大学にバス移動
【開催日時】2025年5月23日(金)13:00~16:00 
【申込期限】2025年5月21日(水)17:00締切 
【申込】https://forms.office.com/r/eQCdbNh9Uw から

We are conducting a bus tour to Senseki Garden, for Hiroshima University (HU) students, international students, and faculty and staff of HU.
Please refer to the following link, https://senseki.org/ for more information about Senseki Garden and read carefully the following requirements before the application.

Eligibility:
1) International students enrolled at HU,
2) HU Japanese students who are fluent in English
3) Faculty and Staff of HU
Capacity:
Applications will be closed when the maximum seating capacity seats has been reached.
Fee: Entrance and bus service fee is free
Requirements
1) Free invitations are limited to those who are determined eligible as above.
2) Those who are not eligible may participate if there is space available, but a regular admission fee
of 1,000 yen (for adults) will apply.
3) After participation, you are required to post your impressions on SNS, etc. and be sure to send your impressions to the Senseki Garden address, info@senseki.org
The schedule for the day:
12:45 Meet at the entrance on the 1st floor of Student Plaza at HU.
13:00 Bus departs (No latecomers are accepted. The absence without prior notice is strictly prohibited.)
13:00-13:30 Bus travels to Senseki Garden
13:30-15:30 Explore Senseki Garden
15:30-16:00 Bus returns to Student Plaza of HU
Time and date: May 23, 2025 (Friday) 13:00 - 16:00 
Application Deadline: May 21, 2025 (Wed.) 17:00 
Application form: https://forms.office.com/r/eQCdbNh9Uw