イベント&ニュース

オンライン授業の受講,自習や食事等のために利用できる講義室等のお知らせ並びに利用時の入退室記録のお願い/Announcement of lecture rooms available for online classes, self-study, meals, etc. and request for entry/exit record when using the lecture room. 2020/10/1

 オンライン授業の受講,自習や食事のために利用できる講義室等の情報を「もみじTop」に掲載しましたのでお知らせします。ただし,掲載されている講義室等であっても,時間帯によっては対面授業を実施していますので,ご注意ください。
 また,感染拡大を防止するため,オンライン授業,自習や食事等の目的(対面授業以外)で講義室等を利用する場合の入退室記録を取ることとしました。この記録は,感染者が確認された際にのみ使用し,その他の目的では使用しません。みなさんの命を守ることにつながりますので,必ず記録を残してください。ご協力をお願いいたします。
 なお,記録方法等の詳細は「もみじTop」の以下URLをご確認ください。

URL:https://momiji.hiroshima-u.ac.jp/momiji-top/learning/class-support-system.html


 Information about lecture rooms for taking online classes, self-study and meals, etc. is available on the following URL. However, please note that even in the lecture rooms listed on the website, face-to-face classes may be held at certain times of the day.
 To prevent the spread of COVID-19, we decided to keep a record of entering and leaving the lecture room when using the lecture room for self-study, meals, etc. (other than face to face class) This record will only be used when an infected person is identified and will not be used for any other purpose. As it will lead to saving your lives, please be sure to keep a record. Please cooperate with us.
 For more details on the recording method, etc., please refer to the following URL.

URL:https://momiji.hiroshima-u.ac.jp/momiji-top/en/learning/class-support-system.html